Welkom op het Blog van Moestuin Leyduin en Stadstuinderij WTG en de KweektuinKas!

Op deze plek kunnen jullie als deelnemer of vrijwilliger actuele informatie vinden over het oogsten, de werkzaamheden op de moestuinen of in de Kas of interessante activiteiten in de omgeving.

Algemene informatie over De Nieuwe Akker en deelname aan de moestuin zijn te vinden op: www.denieuweakker.nl

zondag 7 juli 2013

Recepten voor op het blog van De Nieuwe Akker

Nu al een aantal weken lang maak ik met veel plezier recepten voor op het blog. Het is voor mij een ontzettend leuke aanvulling op de opleiding Natuurvoedingskok bij de Groene Kookacademie waar ik bijna mee klaar ben, en een stimulans om door te gaan met kookopleidingingen. Vanaf dit najaar ga ik me ook verder scholen op het gebied van ayurvedisch en macro-biotisch koken.
Natuurlijk zijn jullie recepten ook van harte welkom. We hebben overlegd wat voor ons belangrijk is met betrekking tot het publiceren van recepten. Er zijn heel veel recepten op het internet en in kookboeken te vinden maar naast het feit dat die in een aantal gevallen auteursrechtelijk beschermd zijn willen we op deze plek ook dat de recepten passen bij de ideologie van Stichting de Nieuwe Akker, daarom de volgende richtlijnen:
-  recept is zelf verzonnen/aangepast
-  recept is ook eerst zelf gemaakt en goed bevonden
-  als basis bij voorkeur biologische ingrediënten en geen kant-en-klaar toevoegingen als bouillonblokjes, pakjes en zakjes

Recepten kan je sturen naar: info@hannynatuurlijk.nl

Met hartelijke groet
Hanny Natuurlijk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten